GOH BEE LENG

GOH BEE LENG
Unit: S3
Major: Bahasa Cina (SJKC)
Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh,
Perak.

Kamera: Fujifilm Camera
Powered by Blogger.

Thursday, April 1, 2021

Amali Mini Studio Fotografi dan Contoh Foto


 2/4/2021 (Jumaat)
    Pada hari ini, saya telah membuat satu mini studio bersama dengan rakan saya. Selepas itu, saya menjadikan bekas minion berwarna kuning sebagai subjek foto saya. Saya juga meletakkan lampu suluh di sisi kotak yang berbeza agar cahaya dapat dipancarkan terhadap subjek pada arah yang berbeza untuk membentuk keadaan 3D pada subjek.

Berikut merupakan contoh foto saya:
                            Gambar ini dihasilkan apabila cahaya 
dipancarkan dari arah atas.


  Gambar ini dihasilkan apabila cahaya dipancarkan dari arah kiri.



    Gambar ini dihasilkan apabila cahaya dipancarkan dari arah kanan.


    Gambar ini dihasilkan apabila dua lampu suluh digunakan dan cahaya dipancarkan dari arah kiri dan arah kanan pada masa yang sama.

0 comments:

Post a Comment