GOH BEE LENG

GOH BEE LENG
Unit: S3
Major: Bahasa Cina (SJKC)
Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh,
Perak.

Kamera: Fujifilm Camera
Powered by Blogger.

Wednesday, February 10, 2021

Proses Pembelajaran Teknik Fotografi


Perancangan 


Sebelum mengambil gambar, saya mencari dan membaca maklumat tentang teknik dan komposisi fotografi, seperti maklumat di bawah:









Kemudian, saya mencatat nota yang berkaitan dengan teknik dan komposisi fotografi dalam page portfolio. Seterusnya, saya mula mencari masa dan lokasi di sekitar rumah yang sesuai untuk pengambilan gambar. 



Pelaksanaan 

Berikut merupakan beberapa lokasi di sekitar rumah yang saya pilih untuk pengambilan gambar.

Di tepi rumah No 19 Telok Kertang Matang



Di depan rumah No 19 Telok Kertang Matang


Di depan rumah No 19 Telok Kertang Matang


                                       Di belakang rumah No 19 Telok Kertang Matang


Penghasilan 

Apabila saya siap mengambil gambar, saya memilih 10 set gambar yang sesuai dengan 10 teknik tertentu lalu menyiapkan tugasan 1 kerja kursus.

0 comments:

Post a Comment