GOH BEE LENG

GOH BEE LENG
Unit: S3
Major: Bahasa Cina (SJKC)
Institut Pendidikan Guru Kampus Ipoh,
Perak.

Kamera: Fujifilm Camera
Powered by Blogger.

Tuesday, February 16, 2021

Rule of Third


 17/2/2021 (Rabu)

        Pada hari ini, saya belajar tentang komposisi Rule of Third. Komposisi ini digunakan untuk mewujudkan ketidakseimbangan pada gambar. Berikut adalah gambar yang saya ambil di sekitar rumah. 


Pada gambar ini, saya menjadikan tin minuman sebagai subjek utama saya . Tin minuman ini diletakkan di sebelah kiri gambar.




Bagi gambar ini pula, saya menjadikan daun kering sebagai subjek utama saya dan diletakkan di sebelah kiri gambar.





Pada gambar ini, saya menjadikan tumbuhan kecil sebagai subjek utama saya . Tumbuhan ini diletakkan di sebelah kanan gambar.

0 comments:

Post a Comment